A Lechner Tudásközpont megkezdte a visszavonásig érvényes földmérő igazolványok kiállítását

Az igazolványt külön kérelem nélkül, postai úton kapják meg a jelenleg ideiglenes igazolvánnyal rendelkezők

A földmérő igazolványról, az ingatlanrendező földmérő minősítésről, valamint a földmérési szakfelügyelői feladatokról szóló 52/2014. (IV. 29.) VM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) módosítását követően, a szükséges engedélyezési eljárások végére érve, a Rendelet 3.§ (2) bekezdése alapján a Lechner Tudásközpont megkezdte a visszavonásig érvényes földmérő igazolványok kiállítását. A kiállított földmérő igazolvány a személyazonosság igazolására alkalmas igazolvánnyal együtt érvényes.

Azon földmérők részére, akiknek korábban ideiglenes igazolványt állított ki a Lechner, a 60 napos érvényességi idő lejártakor külön erre irányuló kérelem nélkül kiállítja a kártya formájú igazolványt, melyet postai úton küld meg a földmérő igazolvány kiadásához beküldött igénylőlapon az általuk megadott levelezési címre.

A jogszabályváltozás következtében a Lechner honlapján frissült az aktuális földmérő igazolványok publikus listája, ahol az újonnan kiállított igazolványok esetén az érvényesség végénél konkrét dátum helyett a visszavonásig szöveg szerepel. 

A jelen változás nem érinti a veszélyhelyzet alatt lejáró földmérő igazolványok érvényességét. A 2020. március 11. és 2020. július 3. között, valamint a 2020. november 4-én vagy azt követően lejáró – nem ideiglenes – földmérő igazolványok a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek amennyiben a földmérő nem igényelt és kapott ideiglenes igazolványt.

Felhívjuk figyelmüket, hogy az igénylőlap benyújtására e-papíron, postai úton vagy személyesen van lehetőségük az itt leírtak szerint.