Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások és vezetői információk, munkaerő nyilvántartás
Az Új Széchenyi Terv, Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében kiírt „Ágazati pályázat a közigazgatási szolgáltatások belső folyamatainak megújítására” című felhívás keretében a Földmérési és Távérzékelési Intézet (jogutód Lechner Nonprofit Kft.) a projekt megvalósítására elnyert 102 033 200 forintos támogatást, amelynek köszönhetően a létrejött informatikai megoldások eleget tesznek az új jogszabályok által támasztott elvárásoknak, emellett az intézmény belső munkafolyamatai áttekinthetőbbé és tervezhetőbbé váltak. A projekt sikeres megvalósítása következtében lerövidült a belső ügyintézési folyamatok átlagos időtartama és a vezetőknek lehetősége nyílik az elektronikus, gyors és hatékony tervezésre, megvalósításra.
Az intézetben a pályázat benyújtásakor nem alkalmaztak a közfeladatot ellátó szervek számára kötelezően előírt elektronikus iratkezelési rendszert. A belső ügyintézési folyamatok számítógépes támogatása alacsony szintű, az ügyvitel túlnyomórészt papíralapú volt. Ezeken felül megoldatlan volt a vezetői információ-szolgáltatás elektronikus támogatása is.
A projekt célja az új jogi környezet által támasztott elvárásoknak való megfelelés, az ügyintézés hatékonyságának javítása, a vezetői döntések támogatása, valamint a munkaidő tervezése, nyilvántartása. A bevezetett korszerű informatikai megoldások segítségével lehetővé vált a gördülékenyebb és hatékonyabb ügyintézés, látványosan javult az ügyfelek részére nyújtott szolgáltatások gyorsasága. A projekt eredményképpen létrejött a részben vagy teljesen papírmentes elektronikus ügyintézés.
Az elektronikus ügykezelő és dokumentumkezelő alkalmazás és vezetői információs rendszer, az elektronikus aláírás szolgáltatás, és a komplex munkaidő nyilvántartó rendszerek, mind korszerű informatikai megoldások, a fenti célok elérésének alapvető eszközei.
A projekt által érintett ügycsoport, illetve feladat/ szolgáltatás kereteit meghatározó jogszabályok listájának felsorolása:
- 2013. évi LXXXI. törvény egyes, az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos törvények módosításáról
- 2013. évi LXXXIV. törvény egyes törvényeknek a közigazgatási hatósági eljárásokkal, az egyes közhiteles hatósági nyilvántartásokkal összefüggő, valamint egyéb törvények módosításáról
- 2011. évi CLXXIV. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény és egyes kapcsolódó törvények, valamint a miniszteri hatósági hatáskörök felülvizsgálatával összefüggő egyes törvények módosításáról;
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Adatvédelmi törvény)
- 2010. évi LIX. törvény az egyes elektronikus eljárások módosításáról
- 2008. évi XXV. törvény az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény módosításáról
- 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
- 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról
- 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
- 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
- 82/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kormányrendeleteinek módosításáról;
- 83/2012. (IV.21.) Korm. rendelet a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról;
- 84/2012. (IV.21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről;
- 85/2012. (IV.21.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletes szabályiról;
- 161/2010. (V. 6.) Korm. rendelet a minősített adat elektronikus biztonságának, valamint a rejtjeltevékenység engedélyezésének és hatósági felügyeletének részletes szabályairól
- 160/2010. (V. 6.) Korm. rendelet az integrált ügyintézési és tájékoztatási pont kialakításáról, működtetéséről, valamint a működtető és az érintett szervek együttműködésének rendjéről
- 78/2010. (III. 25.) Korm. rendelet az elektronikus aláírás közigazgatási használatához kapcsolódó követelményekről és az elektronikus kapcsolattartás egyes szabályairól
- 27/2014 (IV. 18.) KIM rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről
- 64/2010. (III. 18.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról
- 24/2006 (IV.26) BM-IHM-NKÖM együttes rendelet a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről
- 241/2009. (X. 29.) Korm. rendelet a Nemzeti Környezeti Térinformatikai Rendszer létrehozásáról és működtetéséről
- 277/2008. (XI. 24.) Korm. rendelet az építésügy, a településfejlesztés és -rendezés körébe tartozó dokumentációk központi nyilvántartásáról