Az alapponthálózati munkák, valamint az államhatár munkák minősített munkavégzőinek nyilvántartása
Általános tájékoztató
A földmérési és térképészeti tevékenységről szóló 2012. évi XLVI. törvény (a továbbiakban: Fttv.) 25/A. § (1) bekezdése szerint földmérési jelet csak a földmérési és térinformatikai államigazgatási szerv által nyilvántartásba vett földmérő pótolhatja vagy helyezheti át.
A földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII.2.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. r.) 27. § (1) szerint „A Kormány a földmérési és térinformatikai államigazgatási szerv feladat- és hatáskörének gyakorlására, továbbá a 27. § (2) bekezdésében és a 38. §-ban meghatározott hatósági hatáskörök gyakorlására a Lechner Tudásközpont Területi, Építészeti és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot jelöli ki.”
Az Fttv. részletesen szabályozza a minősített munkavégzők nyilvántartásába kerülés feltételeit.
Az Fttv. 38. § (2) bekezdés n) pontja értelmében a térképészetért felelős miniszter rendeletben határozza meg az alapponthálózati pontok áthelyezésének és pótlásának műszaki feltételeit, az alapponthálózati pontok áthelyezésére és pótlására jogosultak nyilvántartásba vételének és a nyilvántartásból való törlésének részletes szabályait.
A rendelet megjelenéséig a Budapest Főváros Kormányhivatala által 2018. október 30-án kiadott Munkautasítás szabályozza a minősített munkavégzők nyilvántartásába vételének feltételeit és menetét. A Munkautasítást jogutódként a Lechner Nonprofit Kft. is alkalmazza.
A minősített munkavégzők nyilvántartása és a Beszállítói lista
A minősített munkavégzők nyilvántartása az Fttv. vonatkozó rendelkezésének megfelelően személyhez és nem vállalkozáshoz kötődik. A nyilvántartott munkavégző megnevezhet egy vállalkozást, ami a nyilvántartásban az adatai között is megjelenik.
A kérelemben megadott adatok a minősített munkavégzők nyilvántartásának adatbázisába kerülnek, amely nem nyilvános.
Az adatbázis csökkentett adattartalma a Beszállítói listában jelenik meg, ami a honlapon elérhető nyilvános jegyzék. A Beszállítói lista az adatbázis azon adatait tartalmazza, amihez a nyilvántartott személy hozzájárult és kérelmezett.
A minősített munkavégzők nyilvántartásának részletezése
1. KÉRELEM
A minősített munkavégzők nyilvántartásába történő felvétel a nyilvántartásban szerepelni kívánó személy kérelmére, a Munkautasítás 4. számú mellékletének „KÉRELEM NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELHEZ”’ kitöltésével és aláírásával, a szükséges mellékletek csatolásával és az igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolásával kezdeményezhető.
A kérelemben háromféle munkavégzési terület jelölhető meg (egyszerre akár több munkavégzési terület is, ha ezek mindegyikére rendelkezik a Kérelmező elegendő referenciával):
- Az Egységes Országos Vízszintes Alapponthálózat (EOVA) I-IV. rendű, és az Országos GPS Hálózat (OGPSH) pontjaival kapcsolatos munkavégzés;
- Az Egységes Országos Magassági Alapponthálózat (EOMA) I-III. rendű-, a Bendefy-féle magassági hálózat I-III. rendű- és az Integrált Geodéziai Alapponthálózat (INGA) pontjaival kapcsolatos munkavégzés;
- Az államhatár vonalának határpontjaival és határjeleivel kapcsolatos munkavégzés.
A kérelemben meg kell adni a Kérelmező természetes személyazonosító és egyéb adatait. A Kérelmező megadhatja (nem kötelező) egy adott vállalkozás adatait is, ahol a munkát végzi.
A kérelemben nyilatkozni kell a kérelmezett munkaterület feladatainak elvégzéséhez szükséges, geodéziai pontmeghatározásra alkalmas műszerrel való rendelkezésről.
A kérelemhez mellékelni kell
- a nyilvántartásba vétel igazgatási szolgáltatási díj (20.000.- Ft) befizetésének igazolását (a Lechner Tudásközpont Nonprofit
Korlátolt Felelősségű Társaság 10032000-00332921-00000062 számlaszámára történő átutalás esetén, a közlemény rovatban kérjük feltüntetni az "Alaph. besz." megjegyzést.); - a referencia munkák listáját.
A kérelemben a kérelmezett munkavégzési területnek megfelelő referencia munkákat meg kell adni. A referencia munkáknak a következő feltételeket kell kielégíteni:
- Kérelmezőnek a kérelem benyújtásától számított 5 éves visszamenőleges időtartam alatt készített olyan munkákat kell megnevezni, amelyeket állami átvételi eljárásban átvettek, illetve nyilvántartásba vettek és a munkarészeken az aláírása fellelhető.
- Az EOVA munkák nyilvántartásába történő felvételhez minimum 10 db új alappontot létrehozó munkát kell referenciaként megnevezni. Egy új alappontot létrehozó munka két olyan helyreállítással helyettesíthető, ahol a munka megkezdésekor csak a földalatti pontjel, illetve az őrpontok álltak rendelkezésre.
- Az EOMA munkák nyilvántartásába történő felvételhez minimum 10 db új alappontot létrehozó munkát kell referenciaként megnevezni.
- Az államhatár munkák nyilvántartásába történő felvételhez 10 db államhatárjel pótlásával, illetve áthelyezésével kapcsolatos munkát kell referenciaként megnevezni. Egy államhatárjel létesítése két olyan helyreállítással helyettesíthető, ahol a munka megkezdésekor csak a földalatti pontjel állt rendelkezésre. Az államhatár munkákkal kapcsolatos nyilvántartásba vételhez az EOVA munkáknál részletezett referencia munkák is megnevezhetők.
A kérelemben hozzá kell járulni a Beszállítói listában való szerepléshez a következő adatok mindegyikének, vagy azokból tetszés szerint kiválasztottak feltüntetésével:
- A Kérelmező neve
- Földmérő igazolvány száma
- A szakirányú iskolai végzettség megnevezése
- A vállalkozás megnevezése
- A vállalkozás telephelyének címe
- A vállalkozás székhelyének címe
A kérelemben lehetőség van a fenti adatokon kívül, a következő személyes adatok Beszállítói listában való feltüntetését is kérni:
- saját telefonszám
- saját email cím
2. DÖNTÉS
A Lechner Nonprofit Kft. határozattal dönt a Kérelmező nyilvántartásba vételi kérelmét illetően.
Amennyiben a kérelem hiányos, abban az esetben a Lechner Nonprofit Kft. végzésében 30 napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel a Kérelmezőt.
A nyilvántartásba felvett személy a határozattal egy időben bekerül a nyilvántartás adatbázisába és megjelenik a nyilvánosan elérhető Beszállítói listában.
A nyilvántartásba való felvételről, vagy a felvétel elutasításáról szóló határozat megküldésre kerül a kérelemben megjelölt vállalkozás részére is.
3. ADATMÓDOSÍTÁS
A nyilvántartott munkavégző, az adataiban bekövetkezett változásokat, annak bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles bejelenteni a Lechner Nonprofit Kft. részére.
Az adatváltozás átvezetésének kérelmét a nyilvántartott munkavégző az „Adatváltozást bejelentő lap” kitöltésével kezdeményezheti, amit a Lechner Nonprofit Kft. részére elektronikusan, személyesen vagy postai úton nyújthat be.
A Lechner Nonprofit Kft. az adatokban bekövetkezett változást 8 napon belül átvezeti az adatbázisban, melyről a Kérelmezőt az általa megadott elérhetőségek egyikén tájékoztatja.
4. TÖRLÉS ÉS A BESZÁLLÍTÓI LISTÁBA VALÓ ÚJBÓLI FELVÉTEL
A nyilvántartott munkavégző az adatbázisban „törölt” státuszba kell helyezni és a honlapon megjelenő Beszállítói listából ki kell venni:
- a nyilvántartott munkavégző kérelmére,
- a nyilvántartott munkavégző halála esetén,
- ha olyan munkát végzett, amelynek nyilvántartásba vételét az állami átvételi eljárás határozattal elutasította.
A nyilvántartásban „törölt” státuszba került munkavégző a törlés megszüntetését és a Beszállítói listában való újbóli megjelenését, az újból benyújtott nyilvántartásba vételi kérelmével kezdeményezheti. Az újbóli felvételi kérelemben csak a törölt státuszba helyezésének dátumát követő időben végzett munkák nevezhetők meg.
5. KAPCSOLATTARTÓ
Sebők Tamás, Alaphálózati és Államhatárügyi Osztály
Telefon: +36 70 491 9024
E-mail: tamas.sebok@lechnerkozpont.hu
A kérelmeket, igénylőlapokat, okiratokat a Lechner Tudásközpont felé az alábbi módokon lehet benyújtani:
- az e-papír szolgáltatáson keresztül (először címzettként a Lechner Tudásközpontot kell megjelölni, majd a témacsoportban és az ügytípusnál a megfelelő ügyet kell kiválasztani),
- postai úton a 1114 Budapest, Pf.: 566. címre,
- személyesen a XIV. kerület Bosnyák tér 5. vagy a XI. kerület Budafoki út 59. (E/3 épület) szám alatt található ügyfélszolgálaton munkanapokon 8:30 és 12:30 között.